LogotypeCreated with Sketch.

Kjøpsvilkår

Følgende vilkår gjelder for kjöp i Norge for samtlige produkter på www.klong.no. tilhørende Klong Intermestic AB, Ackumulatorvägen 7, 181 55 Lidingö, Sverige , med organisasjonsnummer 556554-2759, nedenfor kalt Klong. Ved å bruke Klongs netthandel godkjaenner du følgende kjøpevilkår. For å handle må du vaere minst 18 år.

ANGRERETT
Du har ifølge EU-lovgivning rett til å returnere bestilte varer innen 14 dager fra å ha mottatt varen. Kontakt kundetjenesten på shop@klong.se for å motta returfraktseddel. Når du benytter deg av angreretten er du som kunde ansvarlig for returfrakten. Øvrige kostnader som betaling for varen og frakt fra oss til deg tilbakebetales.

For at returen skal behandles så rask og smidig som mulig, vennligst oppgi følgende informasjon i mailet: 

-ordrenummer
-produkt
-returårsak 

Returner varen sammen med utfylt returformulaer. Returnert vare skal var ubrukt og i uskadet stand og ordentlig innpakket i orginalkartong. Lim på returfraktseddelen og lever det inn til ditt ombud. Det kan ta opp til 14 dager å behandle reture og å etterbetale. 

FRAKTOMKOSTNINGER
Fraktomkostningene varierer beroende på bestillingens størrelse og leveringsadresse. Klong tilbyr fri frakt om handelen er på over NOK 300:-.

TRANSPORT
Alle varer leveres fra Sverige. Om varen får skader under transport eller av noen anledning ikke skulle komme fram ligger ansvaret for varen hos Klong. Du som kunde er derimot ansvarlig for å informere Klong om dette innen 5 arbeidsdager.

Om varen skades eller kommer bort når du som kunde returnerer produktet ligger ansvaret for varen hos deg. Vaer nøye med å pakke ordentlig for å unngå skader under transport.

LEVERANS
Samtlige varer sendes med DHL og leveres til ditt naermeste ombud. Leveringstiden er normalt 2-3 arbeidsdager om varen finns på lager. 

REKLAMASJON
Klongs produkter er i det meste håndgjorte og variasjoner kan forekomme. Slike variasjoner er ikke grunnlag for reklamasjon. Ved usikkerhet om påførte skader, vaer vennlig å fotografer varen og send bildet til Klongs kundetjeneste på shop@klong.se.

Skulle varen mot formodning vaere defekt ved levering må du kontakte Klongs kundetjeneste på shop@klong.se for å få reklamasjonen  godkjent og å motta en returfraktseddel. Dette skal gjøres så snart som mulig, og senest 5 arbeidsdager etter mottagelsen.

For at reklamasjonen skal behandles så raskt og smidig som mulig, angi følgende informasjoner i mailen:

-ordrenummer
-produkt
-reklamasjonsorsak
-hvis du ønsker å bytte ut varen, eller vil ha pengene tilbake

Returner varen sammen med utfylt returformulaer. Returnert vare skal ikke vaere benytte og i uskadet  stand, og i tilegg innpakket i orginalkartongen. Lim på returfrakseddelen og lever det til ditt ombud.

IKKE AVHENTEDE VARER
Leverte varer fins hos ditt ombud i 14 dager etter utsendelse. Om varen ikke blir hentet returneres den automatisk til Klongs lager. Du som kunde debiteres en returkostnad på NOK 200, som trekkes fra ved etterbetaling av varen.

Om du angrer ditt kjøp etter at varen er sendt fra Klongs lager, må varen hentes ut og returneres som instruksjonen i kapittel “angrerett”. Hvis ikke belastes du som kunde for returen som tidligere nevnt.

SIKKERHET
Korttransaksjoner formidles gjennom Klarna som holder en høy og pålitlig standard. Vil man vite mer, sjekk www.klarna.se.

LOV
Uenighet om disse vilkår avgjøres etter svensk lov. Klong følger Konsumentverkets anbefalninger. For mere info, sjekk www.konsumverket.se.