LogotypeCreated with Sketch.

Kjøpsvilkår

Følgende vilkår gjelder for kjøp i Norge for samtlige produkter på www.klong.no. Tilhørende Klong Intermestic AB, Ackumulatorvägen 7, 181 55 Lidingö, Sverige , med organisasjonsnummer 556554-2759, nedenfor kalt Klong. Ved å bruke Klongs netthandel godkjenner du følgende kjøpsvilkår. 

ANGRERETT
Du har ifølge EU-lovgivning rett til å returnere bestilte varer innen 14 dager fra å ha mottatt varen. Kontakt kundetjenesten på shop@klong.se for å motta returfraktseddel. Når du benytter deg av angreretten er du som kunde ansvarlig for returfrakten. Øvrige kostnader som betaling for varen og frakt fra oss til deg tilbakebetales.

For at returen skal behandles så rask og smidig som mulig, vennligst oppgi følgende informasjon i din e-post: 

-ordrenummer
-produkt
-returårsak 

Returner varen sammen med utfylt returformular. Returnert vare skal være ubrukt og i uskadet stand og ordentlig innpakket i orginalkartong. Lim på returfraktseddelen og lever det inn til ditt lokale innleveringssted. Det kan ta opp til 14 dager å behandle returer og å tilbakbetale. 

FRAKTOMKOSTNINGER
Fraktomkostningene varierer ut i fra bestillingens størrelse og leveringsadresse. Klong tilbyr fri frakt om handelen er på over NOK 1500:-.

TRANSPORT
Alle varer leveres fra Sverige. Om varen får skader under transport eller av noen anledning ikke skulle komme fram ligger ansvaret for varen hos Klong. Du som kunde er derimot ansvarlig for å informere Klong om dette innen 5 arbeidsdager.

Om varen skades eller kommer bort når du som kunde returnerer produktet ligger ansvaret for varen hos deg. Vær nøye med å pakke ordentlig for å unngå skader under transport.

LEVERANS
Samtlige varer sendes med DHL og leveres til ditt nærmeste utleveringssted. Leveringstiden er normalt 2-3 arbeidsdager om varen finnes på lager. 

REKLAMASJON
Klongs produkter er for det meste håndlaget og variasjoner kan forekomme. Slike variasjoner er ikke grunnlag for reklamasjon. Ved usikkerhet om påførte skader, vær vennlig å fotografer varen og send bildet til Klongs kundetjeneste på shop@klong.se.

Skulle varen mot formodning være defekt ved levering må du kontakte Klongs kundetjeneste på shop@klong.se for å få reklamasjonen godkjent og å motta en returfraktseddel. Dette skal gjøres så snart som mulig, og senest 5 arbeidsdager etter mottak av varen(e).

For at reklamasjonen skal behandles så raskt og smidig som mulig, angi følgende informasjoner i mailen:

-ordrenummer
-produkt
-reklamasjonsårsak
-om du ønsker å bytte varen, eller vil ha pengene tilbake

Returner varen sammen med utfylt returformulær. Returnert vare skal ikke være benyttet og i uskadet stand, samt innpakket i orginalemballasjen. Lim på returfrakseddelen og lever det til ditt lokale innleveringssted.

IKKE AVHENTEDE VARER
Leverte varer fins hos ditt lokale utleveringssted i 14 dager etter utsendelse. Om varen ikke blir hentet returneres den automatisk til Klongs lager. Du som kunde debiteres en returkostnad på NOK 200, som trekkes fra ved tilbakebetaling av varen.

Om du angrer på ditt kjøp etter at varen er sendt fra Klongs lager, må varen hentes ut og returneres som instruert i kapittel “angrerett”. Hvis ikke belastes du som kunde for returen som tidligere nevnt.

SIKKERHET
Korttransaksjoner formidles gjennom Klarna som holder en høy og pålitelig standard. Vil man vite mer, sjekk www.klarna.se.

LOV
Uenighet om disse vilkår avgjøres etter svensk lov. Klong følger Konsumentverkets anbefalninger. For mere info, sjekk www.konsumverket.se.