LogotypeCreated with Sketch.

FAQ

Hvordan vet jeg at min ordre har gått gjennom?
Etter at ordren er godkjent vil du motta en ordrebekreftelse til den e-post adressen du har oppgit ved bestilling. Har den ikke dukket opp innen 15 minutter sjekk gjerne i eventuelle spam filter eller søppelkurven i mailprogrammet ditt. Finner du den fortsatt ikke, kontakt Klong på service@klong.se

Hva koster frakten?
Fraktkostnaden vil vareiere ut i fra størrelse på ordren din. Vi tilbyr fri frakt på ordre over 300,- NOK Du kan kontrollere fraktkostnaden din når du kommer til kassen.

Hvordan leveres min ordre?
Ordren leveres med DHL og utleveres på ditt nærmeste DHL servicepoint. 

Kan jeg endre en registrert ordre?
Hvis du ønsker å endre din ordre er vi bhjelpelige med dette så sant vi ikke har rukket å begynne å pakke ordren. Ta kontakt med kundeservice på service@klong.se så fort som mulig så sjekker de status på din ordre for deg.

Kan jeg bytte en vare i min ordre?
Vi tilbyr fri bytterett i 30 dager fra mottatt ordre. Med i forsendelsen finner du et returskjema som du må returnere til kundeservice som så utsteder en fraktseddel. Fyll i returskjema og pakk varene nøye i originalemballasjen. Fest reurfraktseddelen og lever in på ditt nærmeste DHL servicepunkt.

Kan jeg returnere min ordre?
Vi tilbyr åpent kjøp i 14 dager fra varen er mottatt. Varen må ikke være brukt og returneres uskadet i originalemballasje. Bruk vedlagte returskjema og bemerk at dere ønsker å returnere varen med refusjon av innbetalt beløp.

Hvilke betalingsalternativer finnes?
Vi brukerKlarna Checkout for alle ordre. Du kan se Klarnas vilkår her - https://www.klarna.com/se/villkor/

Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken?
Din pakke ligger hos DHL i 14 dager etter at du har mottat varsel om at den er ankommet. Dersom du ikke henter ut pakken returneres den automatisk til Klong, og du vil bli debitert 200,- NOK for returnert forsendelse. Dette trekkes fra tilbakebetalingen som gjøres når varene er kommet i retur. Dersom du angrer på kjøpet etter atv pakken er sendt frra oss men før du har mottat den må du ta i mot pakken og sende den tilbake til oss som åpent kjøp. Da vil ikke forsendelsen registrere som ikke mottat og du vil heller ikke bli debitert de 200,-

Min pakke var skadet ved mottak, hva gjør jeg?
Ved synlige skader på pakken når du mottar den meld skaden hos DHL ved mottak. Vær nøye med å dokumentere synlige skader på ytteremmballasje så vel som skader på varen inni. Kontakt så vår kundeservice så hjelper vi deg videre.

Har dere noen garantier?
Klong forplikter seg under garantitiden å kostnadsfritt utbedre alle feil og mangler som er tydelige fabrikasjons eller materialfeil. 

Garantien er 12 måneder. Garantien dekker ikke slitasje og forutsetter at produktet er behandlet med normal aktsomhet. Som garantidokument gjelder din betalingsbekreftelse, det er derfor viktig at du tar vare på denne og oppbevarer på et sikekrt sted.

OBS, Klongs produkter er i stor grad håndlaget og små variasjoner mellom produkter må forventes. Små ujevnheter er ikke uvanlig og heller ikke grunnlag for reklamasjon. Er du usikker på om det er en godkjent reklamasjon send oss et bilde til service@klong.se så hjelper vi deg.

Hvordan tar jeg vare på produktene?
Det ligger råd for hvordan hver vare skal behandles under varesiden i nettbutikken.

Kan jeg spore min forsendelse?
Ja, når varen er sendt får du en e-post med sporingsinformasjon.

Hvor lang er leveringstiden?
Normal leveringstid er 3 - 4 dager med reservasjon for enkelte områder hvor speditør har noe lenger leveringstid. Vi reserverer oss også for uforutsette hendelser som kan forsinke transporten.

Kan jeg kjøpe reservedeler?
Ja, se fliken "tilbehør" under produkter.